maandag 1 maart 2010

Een glimmend tussendoortje

Met een aantal collega's zijn we bezig met het voorbereiden van een musical, die we gaan opvoeren voor de kinderen. Een collega speelt een nogal verwaande actrice. Ze vond een glimmend tasje wel leuk bij haar rol passen, of ik dat niet kon maken. Nou ja, dat moest wel lukken natuurlijk. En omdat ze in het stuk mij, de grote slechterik, op een gegeven moment 1000 euro moet betalen, heb ik er maar meteen een bijpassende portemonnee bijgemaakt.
Het patroon van de tas is de Alles-bij-je-tas van Farbenmix, het portemonneetje is gewoon een zelfbedacht opgevouwen lapje. Er zit niet eens een sluiting aan, want dat is niet handig tijdens het spelen.
Ik zag er eerst een beetje tegenop om hieraan te beginnen, want het was ontzettende flodderstof, bijna vloeibaar lijkt het. Toen ik bedacht dat ik de patronen gewoon op vlieseline kon overnemen, opstrijken en dan pas uit de stof knippen, ging het van een leien dakje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten