donderdag 11 maart 2010

Een ringentoren van restjes

Ik heb van restjes een leuke stoffen ringentoren gemaakt, een e-book van Farbenmix. Helemaal vlekkeloos ging het niet. Ik had de toren en twee ringen af, dacht 'dit gaat goed, 't past precies' toen ik erachter kwam dat ik niet de twee onderste ringen, maar de twee bovenste afhad. En de grootste die ik had gemaakt, paste precies tot onderaan. De twee nog grotere ringen waren dus veel te groot. Nu had ik twee mogelijkheden: een bodem onder de toren maken, of een nieuwe toren maken. Dat laatste was minder werrk en dat heb ik gedaan, ook omdat de rood-wit-blauwe lintjes bovenaan niet helemaal mooi zaten bij de eerste.
Nu past het dus wel, maar de toren is niet alleen breder, maar ook hoger geworden, dus er steekt nogal een stuk bovenuit. Ik zou er natuurlijk nog een ring bij kunnen maken, maar de kleinste was al aardig gepriegel en die is al niet zo heel mooi geworden, dus ik laat het hier maar bij.
In een van de ringen zit een rammel, in een een belletje en in een andere knisperplastic. Voor de rammel en het plastic heb ik oude babyknuffels uit elkaar gehaald. Is wel een beetje luguber hoor, konijnen open knippen...

1 opmerking:

  1. heel erg leuk gedaan zo met de restjes stof.
    misschien een gek vraagje maar zou ik het patroon mogen hebben? want ik zou hem graag willen maken voor het kinderdagverblijf waar ik werk

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen