donderdag 25 februari 2010

Flubbervest

Een lap bruine tricot had ik liggen, een paar jaar geleden gekocht samen met wat andere stoffen om een ABC-setje voor Eilne te maken. Maar dat is er nooit van gekomen en de andere stoffen zijn al op. En de lap tricot lag er nog steeds. Een mooie interlocktricot, maar een beetje een saaie kleur.
Nou heb ik wel meer bruin, dus ik dacht er een leuk shirt van te maken. Een beetje een origineel model, om de eenvoud van de stof te compenseren. Maar de lap bleek maar 1.50m te zijn en voor een iets meer dan simpel shirt heb je al snel meer nodig. Een vest dan. In de Knip van januari stond een knoopvest dat ik nog wilde maken, maar daarvoor was het ook te weinig, en ook voor het lange vest uit hetzelfde nummer. Maar het korte vestje dat er ook in stond, kon er net uit. Dat werd 'm dus maar.
't Is geen daverend succes. De stof is eigenlijk te dun voor het model, dus 't is een flubberding geworden, ik had geen bruin lockgaren en de naden trekken nogal open (zie links onder), de coverlocknaden roetsjten er telkens weer uit, de mouwen zijn te lang, de schouders zitten eigenlijk niet mooi en zelfs mijn label is er niet echt netjes opgenaaid.
Maar hij zit wel erg lekker. Dan maar gewoon in huis dragen.
En ik heb er wel weer een lap doorheen gejaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten