dinsdag 16 februari 2010

Een wikkelshirt voor Eline

Met al deze sneeuw ben ik nog helemaal niet zo aan voorjaarskleren toe. Maar hier is 'ie dan: het eerste voorjaarsshirt.
Ik heb heel wat te stellen gehad met dit shirt. Ik kreeg de biezen er maar niet mooi aan. Gelukkig zijn covernaden gemakkelijk uit te halen, dat heb ik in totaal wel een keer of 7 gedaan, soms een klein stukje, soms helemaal. Tot ik bedacht dat het waarschijnlijk gemakkelijker ging als ik de naald aan de andere kant zou zetten. En hokus pokus: in een keer goed!
Het patroon komt uit een Ottobre van 2003, de stof heb ik denk ik ook al zo lang liggen. in ieder geval al jaren. Ik had het toen als coupon gekocht, maar had er eigenlijk een beetje spijt van. Ik had een shirt gemaakt voor Eline in dezelfde stof, maar een andere kleur, en die had ze heel vaak aan. Ik vond het niet zo leuk om nog een shirt van bijna dezelfde stof te maken.
En nu kwam ik 'm weer tegen onder in mijn stoffenbak en was ik er helemaal blij mee. En Eline ook!

1 opmerking:

  1. Mooi shirt, heerlijk voorjaarsstofje! Het staat je dochter prachtig.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen