woensdag 16 september 2009

Welterusten!

Om mijn restjesdoos leger te maken, heb ik een pyjama voor Jente gemaakt. De lichtroze tricot met girafjes heb ik 5 jaar geleden in Roskilde in Denemarken gekocht. Ik wilde er toen al een pyjama voor Eline van maken, maar ik had net niet genoeg voor het patroon dat ik toen had. Ik heb er toen een hemd en een onderbroek voor haar van gemaakt. Maar er was dus altijd nog een stuk van over. Niet genoeg voor een hele pyjama of nachtpon, maar wel om te combineren. Eigenlijk veel leuker, want anders was het wel een beetje saai.
Het patroon is geen pyjamapatroon, maar het shirt is de korte versie van lange mouwen van de Quiara van Farbenmix en de broek is de legging van de Laguna van Farbenmix. Ik heb er wel mouw- en pijpboordjes aangemaakt, om het wat pyjama-achtiger te laten lijken en om er een echt setje van te maken.

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig giraffenstofje en leuk gecombineerd met die streepjes! En een grappige foto in tranen.

    BeantwoordenVerwijderen