zondag 13 september 2009

Keukenschort

Vandaag is Dick jarig. Van de week verzuchtte hij heel subtiel dat we toch eigenlijk wel een nieuw keukenschort nodig hebben. Dat is zo, want de banden hingen er half af en hij was ook nogal smerig geworden, wat we niet meer echt schoon kregen.
Dit gegeven combineerde ik met de lapjes van de Ikea die ik had gekocht omdat ik ze wel leuk vond, maar waarvoor ik eigenlijk geen bestemming had.
En zie hier: een nieuw keukenschort. De maat heb ik gewoon van het oude schort overgenomen. Er zit een mooie grote zak op die in twee delen is verdeeld. Ik zie het nut van zo'n zak eigenlijk niet, maar het staat wel vrolijk.
De banden zijn wel anders dan van het oude schort. Ze worden op de rug gekruist, door lusjes gehaald en dan gestrikt.. Vaak is de halslus van een schort zo lang, dat ik het presteer er overheen te knoeien. Korter kan dan ook niet, omdat de lus dan niet over een groot hoofd heen past. Dit is een handige oplossing, die ik overigens niet zelf bedacht heb, maar heb afgekeken bij vrienden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten