vrijdag 9 oktober 2009

Twee herfstshirts

Voor Eline en Jente heb ik een shirt gemaakt. Het is allebei hetzelfde patroon, de Antonia van Farbenmix, zonder schouderpassen en zo. Op deze manier lijkt ' ie trouwens wel erg veel op de Quiara, die ik al wel vaker gemaakt heb. De streepjestricot had ik al heel lang liggen, daar heb ik al een paar jaar geleden een paar mouwen uit gehaald. De herfststof heb ik deze zomer in Denemarken gekocht. Ik dacht iets bijzonders te hebben, want ik had 'm hier nog niet gezien, zie ik deze week de dochter van Mirell lopen met dezelfde stof! Nou vooruit, we vinden 'm gewoon allebei leuk.
Deze stof rekt trouwens wel heel erg, ik had een halsboordje dat veel te wijd werd. Ik dezelfde truc toegepast die ik al wel vaker heb gebruikt: een extra plooitje.
Ik twijfel nog een beetje of ik nog iets op Elines shirt (de grootste) strijk, misschien vind ik 'm net iets te saai. Aan de andere kant kan ' ie nu wel met heel veel kleren gecombineerd worden, hoe drukker ik 'm maak hoe moeilijker dat wordt.
Ik had er voor Eline ook een haarband bij gemaakt, maar het shirt en de haarband bij elkaar werd toch echt iets te streperig. Die moet ze dus maar apart dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten