zaterdag 17 oktober 2009

Broek Mika voor Jente


Voor Jente had ik op het stoffenspektakel in Deventer deze Stenzostof gekocht. Ik wilde er een broek voor maken en ik had het patroon van Mika van Farbenmix liggen. Ik heb er nog wel even over getwijfeld. Er zitten nogal veel losse stukjes in dit patroon en met deze stof valt dat natuurlijk niet zo op. Toch heb ik het gedaan en ik heb er geen spijt van. Hij is erg netjes geworden en ik vind het een leuke broek. Ik zag alleen bij het aanzetten van de tailleband dat ik een beetje te krap had genaaid op een plekje tussen de band en de voorzak, waardoor daar een gat zat. Geen zin om uit te halen natuurlijk, maar gelukkig had ik een opstrijkbloem die wel bij deze stof paste. En ach, dat is dan net weer zo'n detail waarvan je niet ziet dat het uit nood geboren is.

Ik ben van plan ook voor Eline en Stijn een Mika te maken (het is een patroon voor jongens en meisjes), maar dan wel alledrie heel verschillend.

1 opmerking: