dinsdag 13 oktober 2009

Een vrolijke Frida!

Op het stoffenspektakel in Deventer kocht ik deze stof, ik was er onmiddellijk weg van. Ik wist ook meteen wat ik ervan wilde maken: Frida van Farbenmix. Eigenlijk is ' ie precies zo geworden als ik hoopte. Ik zat een beetje met de maat. 42/44 durfde ik niet aan, 46/48 is me te groot. Ik heb de grootste genomen, maar dan met een heel kleine naadtoeslag, zodat 'ie toch wat smaller werd. Hij was nog steeds wat te wijd, daarom heb ik elastiek in de achterpas geregen. Nu zit 'ie mooi. Alleen het puntje tussen de pas en het rokdeel aan de voorkant is niet zo mooi geworden. Daar moest ik een beetje moeilijk doen, want ook daar had ik de naad wat (te) kort genomen en het begon in het hoekje van het groene rokdeel te rafelen. Ik heb er een stukje vlieseline achter gestreken om verder uitrafelen te voorkomen en verder een beetje zitten knoeien, tot ik het dan toch een beetje acceptabel vond.
Vandaag in de supermarkt kreeg ik meteen een compliment van een mevrouw die ik niet kende en even later bij de groeteman zat een klein meisje van een jaar of 2 in een wandelwagen naar m'n rok te wijzen en ze zei: Moooooi!
Ik ben tevreden!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooie rok ,prachtige stof
    Hij staat je schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en ik heb de zelfde stoffen ook liggen en een Frida en Röma patroon dus kan ook binnenkort aan slag gaan ..tenminste als niets tussen komt .
    Gr Elina/ MARIAN

    BeantwoordenVerwijderen