zaterdag 31 oktober 2009

Tini - de jurk

Ik had al een paar keer een Tini van Farbenmix gemaakt, maar altijd de tuniekversie. Deze keer heb ik een jurk gemaakt. De stof had ik eigenlijk gekocht voor een andere jurk voor Jente, maar ik vond 'm achteraf niet zo geschikt voor dat model. Voor de Tini vond ik 'm wel leuk, maar ik was wel bang dat het een beetje ouwelijk zou worden. Daarom heb ik de stroken afgewerkt met een roze lockrandje en aan de mouwen zit een roze elastisch kantje. Dat had ik eerst ook aan de hals, maar het rekte niet sterk genoeg, dus was de halsopening veel te wijd. Ik heb het randje eraf geknipt en er een tunneltje met elastiek aangezit. Nu zit het veel beter.
De stof was niet geweldig van kwaliteit. Er zit nogal een groot kleurverschil tussen de ene kant van de stof en de andere kant. Dat is goed te zien op de foto linksonder. Aan de binnenkant valt het gelukkig meer op dan aan de buitenkant.
Ik moet een beetje wennen aan de jurk, hij is wel erg lang en wijd, maar ik vind 'm geloof ik toch wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten