vrijdag 12 juni 2009

Ritsenrok

Het was een heel werk, maar het is gelukt: mijn ritsenrok is af! Als hij dicht is, is het een gewone zwarte banenrok. Maar tussen elke twee banen zit een rits van 60 cm met een spie erachter in rode of blauwe batikstof. Die kan ik allemaal of niet allemaal helemaal of niet helemaal open doen.
Als ik ze allemaal achter elkaar open doe, klinkt het als een camping in de vroege ochtend.

Ik heb met heel veel plezier aan deze rok gewerkt. Ik heb een rok van mezelf als voorbeeld genomen voor de maat. Het idee van de ritsen komt van een jurk uit een oude Knip, maar verder heb ik zelf uitgepuzzeld hoe ik 'm moest maken.
Eline heeft de foto's gemaakt. Handig hoor, zo'n extra fotograaf in huis.

1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuk idee zeg. Je hebt een mooie combinatie van stoffen gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen