donderdag 8 juli 2010

Vioolrok

De viooljuf van Eline vroeg mij laatst of ik niet een zwarte rok voor haar kon maken, voor concerten en zo. Na even twijfelen (ik naai nauwelijks in opdracht) heb ik het toch maar gedaan. Ze had een lange gerende rok van van een heel soepele stof, zoiets moest het worden. Op zoek naar een patroon en stof dus. Het patroon werd er een uit de Knip van maart 2003, de stof was moeilijker. Op de plaatselijke markt was er niets te vinden, via internet lijkt alle zwarte stof hetzelfde, dus ben ik maandag naar de markt in Apeldoorn gegaan, waar veel stoffenkramen staan. Het is uiteindelijk taftzijde geworden. De rokdelen zijn schuigeknipt, waardoor de rok heel mooi soepel valt.
De rok is wat ik subtiel "feestelijk glanzend" zal noemen, ik hoop dat dat niet erg is. En ik hoop ook dat íe past...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten