dinsdag 13 juli 2010

Oppasjurk


Jente heeft twee geweldige oppassen. Een van de twee, naast oppas ook een collega en vriendin van me, zag me pas in het jurkje uit de bijlage van de Knipmode van maart. Ze vroeg "kun je dat niet ook voor mij maken?" Eerst vond ik nog dat ze het zelf mocht doen, maar ach, ik vond 't toch ook wel heel leuk. We gingen dus vorige week samen naar de markt in Apeldoorn (2 moeders met samen 6 kinderen tussen de lappen). We konden alleen geen geschikte tricot vinden, dus is het linnen geworden. Het moest dus ook wel een ander jurkje worden. Hij komt uit de Knipmode van juni 2005. Ik vind het erg leuk om te doen, al moest er nog wel het een en ander aan gebeuren, met name nog smaller maken dan íe al was. Ik zou best zo'n figuur willen hebben. Aan de andere kant, zij zou misschien best zo goed willen kunnen naaien.
In ieder geval vind ik dat de jurk haar prachtig staat en ze is er erg blij mee.
En ik hield nog een stukje over ook, niet genoeg voor een rokje voor mezelf, maar wel voor een jurk voor Jente, een Roos 3019. Hij is haar nog een beetje erg groot, 't is maat 104, maar in 92 wordt het al gauw tuniekachtig, en ik wilde echt een jurkje. Ze was helemaal blij vanochtend toen ze zag dat ze "dezewfde jurruk" als Geke had.

4 opmerkingen:

  1. Wat superleuk zeg en wat een mooi model van de "grote" jurk! Staat erg leuk zo samen.. mooi gemaakt weer!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zij was degene met wie ik je vorige week tegenkwam bij Ria. Ze is inderdaad een dankbaar slachtoffer voor een mooie jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeee, wat ontzettend mooi gemaakt zeg!
    Staat idd. erg mooi zo samen....

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig dat jurkje. Past zo mooi en heel grappig dat je er ook een in het klein hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen