woensdag 7 juli 2010

Verjaardagselodie

Volgende week zaterdag wordt Jente alweer 3. En bij een verjaardag hoort natuurlijk een mooie verjaardagsjurk. Die moet overigens volgens Jente wel bij haar feesthoedje passen, die ze ook nog niet heeft, maar dus wel verwacht.
Een poos geleden had ik deze ausbrenner van Hilco al gekocht. Ik vind het prachtige stof, al had de roze rand van mij iets pittiger gemogen.Vervolgens zag ik in de Ottobre een setje staan van dezelfde stof, dat ik zo ongelooflijk tuttig vond, dat ik er bijna niet meer aan durfde beginnen, omdat ik bang was dat het ook zoiets zou worden. Tot de Elodie arriveerde en Jente bijna jarig was.
Ik was van plan om de onderrok van de randstof te maken, maar toen ik de eertste tweerokdelen geknipt had en ik de boel toch maar ging nameten, kwam ik erachter dat ik dat nooit uit de stof kreeg. toen heb ik de rok uit de randstof korter gemaakt, zodat de onderrand daarvan minder ruimte nam, en de onderrok uit de andere stof. Eigenlijk jammer, want de stof zonder rand is vrolijker en die had ik graag boven gehad. Het bovenlijfje is wel van de vrolijke stof.
Ik heb deze keer de fladdermouwtjes eraan gemaakt, maar dan wel met dezelfde manier van rits inzetten als de andere versie, met een stukje middenachternaad boven de rits nog dicht dus.
Na haar verjaardag volgen foto's op model, met feesthoedje.

3 opmerkingen:

  1. Wat een snoepie zeg! Heel leuk van die stof met de dubbele rok! Nu nog aan op het model ;)

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dot van een jurkje!! Mooie stofjes, ben benieuwd hoe het jurkje staat op de jarige dame!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie (en ik) zullen nog even moeten wachten. Ze heeft zo in haar hoofd dat de jurk aan mag als ze jarig is, dat even van tevoren passen waarschijnlijk voor grote verwarring gaat zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen