zaterdag 8 mei 2010

Weer een jurkje voor Jente

Ik hou van kliekjes, vooral van stofkliekjes. Ik heb altijd het gevoel dat ik opruim als ik ze opmaak, en ik ben nog lekker aan het naaien ook.
Voor Jente heb ik van de restjes van Elines Xenia ook een jurk gemaakt. Het is een model uit de Ottobre van zomer 2005, een mooi en simpel patroon, er volgen er vast nog meer. De hals en de mouwen heb ik niet op de manier afgewerkt als aangegeven wordt, maar op de coverlock, zoals ik het van Ineke Vos geleerd heb bij de coverlockworkshop. Het is supermooi geworden!
Ik ben alleen bang dat de stof nog steeds niet op is...

5 opmerkingen:

  1. Oooh wat leuk.
    En die krullen geweldig maar wel een hoop werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat valt wel mee hoor, van dat haar. Ze heeft nooit een bad hair day. Dit is hoe ze uit bed stapt, maar met een of twee staartjes staat het ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is ook zo ik hoor altijd van mensen die zulke krullen hebben dat ze s'ochtends hun har niet kammen.
    Ze kammen het alleen als ze onder de douche vandaan komen.
    Tja ik ben gezegend met stijl melkboerehondehaar en hellaas mijn kinderen ook.
    Heb wel altijd krulletjes gedraaid op mijn zwangere buik dacht wie weet helpt het ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit en staat haar prachtig. (Krullen zijn bij mijn dames toch aan het verdwijnen helaas, maar hier levert het toch behoorlijk wat kamwerk op, ze draaien er zoveel klitten in, zeker Hadassa, vreselijk gewoon.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk jurkje is dat van die kliekjes geworden!! Snoezige stofjes!! En de hals en mouwtjes met de coverlocker is supermooi geworden!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen