woensdag 26 mei 2010

Anders dan ik dacht...

Dit is natuurlijk het gevaar van stof kopen via internet. Bij de Stoffenkraam bestelde ik een lap van deze satijn stretch. Ik ben niet zo van de glimstoffen, maar dit leek me nou een keer leuk voor een rokje, een Romo of zo.
Nou heb ik de stof binnen, en het blijkt dus zo te zijn:
De bloemen blijken in groepjes van 3 te staan, wat op het voorbeeldje niet te zien was, en een groepje is 50 cm in doorsnede! Dat vind ik toch minder geschikt voor een kort rokje, en nu weet ik niet meer wat ik ervan moet maken.

2 opmerkingen:

  1. Ooo, ja dan lijkt het optisch toch een heel ander verhaal..... eh stofje!! Ja, ik denk wel dat je met zo'n stofje het modelletje ieder geval heel eenvoudig moet houden. Anders rader je het patroon uit wat je in je hoofd hebt en leg je het op de stof. Hoe het uit komt met die bloemen... Misschien de bloem in het midden houden van een patroondeel, of juist niet. Een deel van de bloemen per patroondeel (dus dwars door die 3 grote bloemen heen de zijnaad leggen)....??

    Verder ploppen er even geen suggesties naar boven.....
    Succes!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja....dat vindt ik dus ook altijd het probleem met online bestellen. Het kan behoorlijk tegenvallen. Even een idee als ik zo naar de stof kijk...een lang vestachtig iets?? (Knip januari 2010, maar dan zomervariant) of een tuniek?? Het moet in ieder geval wat langer zijn anders wordt de bloem veel te overheersend. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen