vrijdag 7 mei 2010

Een co-productie

Eline wilde graag iets naaien in de vakantie. Het is deze pauwenjurk geworden. De taakverdeling is duidelijk: ik teken het patroon over, Eline knipt het uit, ik speld en werk af, Eline naait, ik haal stukken uit en naai weer opnieuw. Het gaat niet sneller dan in mijn eentje, maar het is wel erg leuk, en ze naait steeds netter. Ze heeft nu ook leren rimpelen met twee losse stiksels, dat had ze nog niet eerder gedaan. En doorstikken gaat heel netjes met het doorstikvoetje.
Het patroon komt uit de Knippie Idee zomer2006, maar we hebben het iets aangepast. Er moest op de schouder een tunneltje in met een aantrekkoordje, maar ik had even niet in de gaten dat de schoudernaad dan ruimer geknipt moest worden. Dat hebben we dus maar weggelaten. Ze had ook niet zoveel behoefte aan bungelende koordjes op haar schouders dat scheelt dan weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten