vrijdag 21 augustus 2009

Redondo

Voor moederdag had ik onder andere het patroon van de Redondo van Farbenmix gekregen. Ik was er nog niet aan toe gekomen, maar hier is 'ie dan: mijn eerste Redondo. Het patroon werkt hetzelfde als de rok van de Betty-jurk die ik een poos terug voor Eline maakte, maar dan met maar 5 banen in plaats van 8. Omdat het de eerste keer was, heb ik 'm simpel gehouden: één soort stof (een lap van de Ikea), geen ruches, randjes, kantjes of andere fratsen. Zelfs bij de zoom heb ik me er gemakkelijk vanaf gemaakt met een simpel rolzoompje. Hij is helemaal op de lockmachine gemaakt, behalve het dichtmaken van het elastiek en omdat het elastiek nogal ruim in de tunnel zit, heb ik achter en aan de zijkanten de tunnel met elastiek even verticaal doorgestikt, zodat het elastiek niet gaat draaien.
't Is een leuk patroon, maar de Laguna vind ik eigenlijk nog leuker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten