zondag 2 augustus 2009

Een kippentas

Deze week is mijn schoonvader jarig. Hij heeft iets met kippen en hij loopt altijd met een linnen tasje. Dus toen ik een poosje terug deze stof zag liggen, moest ik die wel meenemen. De hele vakantie in Denemarken werd ik er regelmatig aan herinnerd (door Stijn) dat ik toch vooral als we thuis zouden komen heel snel de tas voor opa moest gaan maken.
Vandaag was het dan zover. Het patroon (Burda) had ik al een hele poos in huis. De voering heb ik van rode katoen gemaakt. Aan de binnenkant heb ik nog een strook genaaid met twee vakken voor zijn agenda en een etui of zo. En er past een A4-schrijfblok in. Volgens het patroon heeft de tas geen sluiting, maar ik heb er wel een klittenbandsluiting op gemaakt. Ik vind 'm best leuk geworden, al had ik 'm achteraf liever net ietsje groter gemaakt, zodat er ook een multomap inpast, en dan met de sluiting dicht.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke en grappige tas!! Echt super!

    Is het patroontje ook los te koop, of misschien kun je me even mailen hierover... astrids_atelier@hotmail.com
    Bedankt!!
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen