dinsdag 17 augustus 2010

Grote gordijnen!


Onze school groeit nogal, een paar jaar geleden is er een groot nieuw gebouw geplaatst, waar we nu uitbarsten. En dus zit voorlopig een van de 2 groepen 5 in het speellokaal van de kleuters. De leerkracht heeft er wat gezelligs van weten te maken, maar er moest nog wel even een gordijn komen tussen het lokaal en de ruimte erachter. Die taak heb ik op me genomen. De stof was al gekocht, een frisse katoen, wit met blauwe streepjes.
Toen ik het thuis nog een keer goed namat, bleek het wel wat weinig te zijn. Gelukkig had ik ook nog een lap wit met rode streepjes liggen, die toch al was gedegradeerd tot knutsellap. Ik heb er een rand van bovenaan gemaakt. Grote nestelogen erin, met douchegordijnringen die we gratis kregen van de plaatselijke fourniturenzaak/interieurwinkel, omdat zijn kleindochter bij ons op school zit. (o ja, en omdat ze er waren in jaren '70 bruin en jaren '70 groen, en ze sindsdien het magazijn niet meer uitgeweest waren)
Het was veel, heel veel werk. Het lijkt zo simpel, en dat is het eigenlijk ook. Maar alles moet wel uigebreid gespeld worden, anders trekt het scheef. En alles moet goed nagemeten worden, want twee verschillende gordijnen is ook een beetje raar. Met andere woorden, mijn laatste vakantieweekend ging voor een groot deel op aan het naaien van deze gordijnen. Maar het resultaat is prima, en mijn collega is er erg blij mee.
En nu trakteer ik mezelf op het maken van een niet te ingewikkeld jurkje voor Jente, gewoon lekker naaien.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een láppen zeg!!! Dat is inderdaad niet een klusje voor in een uurtje!!

    Gezellig streepje en dat rode streepje maakt het helemaal af!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, echt vrolijk die streepjes. Past supergoed bij elkaar.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen