maandag 18 oktober 2010

Tuliprokje voor Jente

Ik was de laatste dagen erg druk geweest met het opruimen en herorganiseren van mijn naaikast. Het was gisteren nog niet helemaal klaar, maar ik zat er een beetje doorheen en wilde even tussendoor iets naaien om weer even te weten waar ik het allemaal voor doe. Het werd een rokje voor Jente, van een omgekeerd kliekje. Ik had deze stof gekocht voor een jurk, maar omdat het het einde van de rol was, kreeg ik het laatste stukje voor weinig mee. De jurk is nog niet gemaakt, maar het kliekje is bij dezen al gebruikt.
Ik ben er helemaal blij mee, al is hij nog iets ruim. Het onderrokje is van dunne zwarte katoen die ik nog had liggen, met een kantje dat ik ook nog had liggen.
Sinds een maand zit Jente op vioolles, bij dezelfde juf als Eline. Ze speelt natuurlijk nog niet echt, maar het begin is er, getuige het schone stuk: Appeltaart

1 opmerking: