zondag 19 september 2010

tricot overslagjurk

Ik kwam op de markt stof tegen die ik helemaal geweldig vond. Hij was er in vier kleurstellingen, maar deze was het mooist. Hoewel ik niet zeker wist of ik wel zo opvallend door het leven wilde gaan, heb ik 'm toch gekocht om een jurkje voor mezelf te maken. Het is de overslagjurk uit de bijlage van Knipmode oktober geworden. Die heeft eigenlijk lange mouwen, maar toen die eraan zaten, was het net een hyperactieve ochtendjas. Ik heb de mouwen dus afgeknipt. Verder heb ik me niet overal aan de beschrijving gehouden, maar is het resultaat redelijk geworden zoals het zou moeten zijn. De foto is niet superduidelijk, Eline heeft 'm genomen in Scheveningen (zie berichtje hieronder), op een klein toestelletje dat ze niet gewend is, hij zoomt nogal lastig in en uit.
Toen ik de jurk voor de eerste keer aantrok, kwam ik er tot mijn schrik achter dat er twee grote cirkels ter hoogte van mijn borsten staan, hoewel dat met het dragen gelukkig wel wat verschuift. Ik denk eigenlijk niet eens dat het zo opvalt, ik heb gisteren geen rare opmerkingen of blikken gekregen...

3 opmerkingen:

  1. mooi hoor!
    Meestal ben je gewoon zelf veel precies is mijn ervaring. Een ander valt zulke dingen helemaal niet op zij zien gewoon het totaalplaatje en dat ziet er goed uit.
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk geworden! Gaaf stofje.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurk, De kleuren staan je heel goed!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen