donderdag 17 december 2009

Een heer gaat dineren


Voor het kerstfeest op school en thuis en voor zijn verjaardag, heb ik nieuwe kleren voor Stijn gemaakt. Een broek (Mika van Farbenmix) en een overhemd (Ottobre winter 2001).
De broek had ik al even af. Een leuk model om te maken, ik had er ook al een voor Jente gemaakt en die voor Eline volgt nog. Hij is alleen een beetje wijd voor Stijn, maar elastiek is handig.
Voor het overhemd was de zoektocht naar stof niet eenvoudig. Ik had al twee verschillende kleuren (turquoise, maar dat was meer aqua en bovendien erg dun, en rood) in huis (via internet besteld), maar toen ik bijna wilde knippen in de rode stof, vond ik 't toch niet mooi genoeg. Toen ben ik dus op stel en sprong met Stijn op de trein naar Apeldoorn gestapt en daar vonden we deze blauw, die live nog wat donkerder is. Volgens de verkoopster was het 100% katoen, maar dat geloof ik niet. Het kon niet tegen de katoenstand van het strijkijzer en het was verschrikkelijk statisch. Maar verder erg mooie stof.
Verder heb ik de maten flink aangepast (met dank aan Jo-7 van Sancho). De wijdte is maat 104, de lengte bijna 122!
En nu wil hij er nog een vlinderstrikje bij, net als zijn vriendje!
De foto's aan het hangertje zijn na het kerstdiner gemaakt, vandaar de vlekken (ook op zijn rug!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten