zaterdag 7 november 2009

Lekker coveren!


Met mijn coverlock in gedachten ging ik mijn stoffenvoorraad door en ik vond deze tricot. Die moet ik in een vlaag van verstandsverbijstering hebben gekocht, want wat moet ik nou met 1 meter? Nou ja, een top met korte mouwen (Knip juni 2005) kon er net uit, als ik de beleggen weg zou laten. En dat kon, want ik heb de randen gewoon omgeslagen en gecoverd. De stof is dun en heel soepel en rekbaar, en toen ik de naalden van de coverlock wijd uit elkaar had staan, bolde stof ertussen op. Ik ben er nog niet zo bedreven in dat ik dat zomaar kan oplossen, wel geprobeerd, maar niet het gewenste resultaat. Oplossing was de naalden dichterbij elkaar te zetten. Daardoor vielen beide stiksels bij het doorstikken van de overslagpanden aan het ondervoorpand op de gelockte naad. Dat was weer stevig genoeg, zodat het niet meer opbolde.
Voor de zoom heb ik drie naalden gebruikt, dat is ook wel mooi geworden.
De stof komt in het echt donkerder over dan op de foto, er zit vrij veel zwart in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten