woensdag 29 december 2010

Een oprolbaar klittenbandpictobord

Een jongen in mijn omgeving heeft veel structuur nodig om de wereld om zich heen te begrijpen. Zijn ouders hebben op de kamerdeur 7 repen klittenband geplakt, waarop per dag met picto's wordt aangegeven wat er gaat gebeuren.
Nou kreeg ik pas een idee, zo'n lampje boven mijn hoofd zoals in een strip zeg maar. Als ze op vakantie of om een andere reden niet thuis zijn, is alles al anders dan anders, en dus verwarrend voor hem. En dan heeft hij ook niet zijn pictobord bij zich, ze kunnen toch moeilijk de deur meenemen. Ik bedacht dat er eigenlijk een meeneempictobord moet komen, een idee dat met enthousiasme werd ontvangen door zijn moeder.
Het is een oprolbaar bord geworden, met dezelfde lengte klittenbandstrips als op de deur. Ik had al bedacht dat er wel een soort versteviging bovenin moest komen, omdat hij anders zou omklappen. Na het idee van ijzerdraad, dat bij nader inzien niet geschikt zou zijn, heb ik bij de doe-het-zelver een stokje van een meter lang gehaald. Maar het was niet handig om een stok van een meter te hebben, ik wilde hem doormidden kunnen doen, eigenlijk zoals een tentstok. Klittenband op de uiteinden bleek niet te werken, dan vouwde het bord in het midden door. Ik heb er een dop van een uitgedroogde tweelingstift omheen gedaan, en nu gaat het goed.
Wat was het geweldig leuk om dit te maken en uit te vogelen. Ik ben tevreden over het resultaat, en ik ben benieuwd wat de ontvangers ervan vinden.
Dit was overigens het honderdste blogbericht van 2010, toch een soort mijlpaal op de rand van het nieuwe jaar!

1 opmerking:

  1. Hai Von, wat een fijn gevoel zal het je geven als je een ander zo kunt helpen met een praktisch probleem. Top! Geniet daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen