zondag 28 november 2010

Een zachte nachtpon

Even een tussendoortje gemaakt. Ik had vorig jaar al zachte girafjesflanel gekocht voor een pyjama voor Jente, maar toen kwam het er niet van. Ik kon ook niet echt een patroon vinden. Nu bedacht ik dat ik gewoon een simpel jurkmodel kon nemen voor een nachtpon. Het werd er een uit een Ottobre van 2002. Ik had het al eens gemaakt voor Eline, en de patroondelen zaten keurig opgeruimd in een multomap, met naam en maat erop. Soms ben ik zo trots op mezelf!
Ik heb hem iets verlengd, want een winternachtpon moet lekker lang zijn.
Op de foto's is te zien hoe Jente smachtend wacht op de buurvrouw, die geen kinderen heeft en dus elk jaar bij ons een keer haar schoen zet, (en de kinderen een keer bij haar) want de Sint reageert niet als er alleen een grotemensenschoen staat. Een jaarlijks terugkerend ritueel dat voor veel vermaak zorgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten